INFO BANNER

ΤΑ "ΠΑΡΑΛΙΑΚΑ" ΠΙΟ ΕΛΚΥΣΤΙΚΑ ΣΥΝΤΟΜΑ! ΝΕΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΟΗΓΗΣΗ! ΔΙΑΒΑΣΤΕ Ο,ΤΙ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝΕΤΑ!

Πέμπτη, 1 Ιουνίου 2017

Κριτική του μιούζικαλ "EBITA" στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονικής


Μετά τις επιτυχημένες εμφανίσεις στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά το θρυλικό μιούζικαλ Εβίτα ήρθε και στη Θεσσαλονίκη για τρεις μόνο παραστάσεις. Η Evita Peron, μια γυναίκα με ιδιαίτερα δυναμική προσωπικότητα, έγινε το σύμβολο του λαού της Αργεντινής σε βαθμό να αποκαλείται "αγία"! Με βαριά παρακαταθήκη τα ονόματα του στιχουργού Tim Rice και του συνθέτη Andrew Lloyd Webber, αλλά και της επιτυχημένες επί σειρά ετών παραστάσεις του μιούζικαλ σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη, η People Entertainment Group βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση να μεταφέρει τη ζωή της πολυτάραχης Evita στον ελλαδικό χώρο, με υψηλές καλλιτεχνικές προδιαγραφές και προσεκτικές προετοιμασίες μηνών. Τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο Δημήτρης Μαλισσόβας, την απόδοση του κειμένου ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος, ενώ τη μουσική διδασκαλία, αλλά και τη διεύθυνση της ορχήστρας ο Αλέξιος Πρίφτης. 54 συντελεστές επί σκηνής, ζωντανή ερμηνεία της μουσικής από τη Majestic Symphonic Orcherstra και δεκαμελής παιδική χορωδία είναι μερικά ακόμα στοιχεία, που περιγράφουν το μέγεθος, αλλά και το κύρος αυτής της παραγωγής!

Ας περάσουμε όμως στο διά ταύτα. Όπως αντιλαμβάνεστε από τη σύντομη περιγραφή των παραπάνω, ο πήχης μπήκε εκ προοιμίου πολύ ψηλά για τον κάθε συντελεστή χωριστά, αλλά και για το σύνολο της παραγωγής ως ομαδικό αποτέλεσμα, που θα απολαύσει το κοινό. Το μιούζικαλ είναι εξ ορισμού ένα από τα δυσκολότερα είδη δραματουργίας, διότι συνδυάζει το τραγούδι, το χορό, αλλά και την υποκριτική ικανότητα στα οποία ο κάθε ηθοποιός καλείται να ανταποκριθεί με περισσή προσοχή, ώστε να τα διατηρήσει απόλυτα συντονισμένα και στις σωστές αναλογίες μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο της παράστασης. Αυτό ασφαλώς αποτέλεσε μια πρόκληση για όλους, αλλά ιδιαίτερα για την πρωταγωνίστρια Νάντια Μπουλέ, η οποία έπρεπε να ενσαρκώσει το ρόλο μιας εμβληματικής προσωπικότητας της Αργεντινής. Αυτό ήταν ένα δύσκολο έργο ακόμα και για τη Νάντια, η οποία είχε ήδη την εμπειρία στο χώρο του μιούζικαλ από το Fame, το Cabaret,το Nine, το Sweet Charity και άλλα. Ωστόσο, ανταποκρίθηκε άψογα επί σκηνής! Με απόλυτα συντονισμένη κίνηση καθόλη τη διάρκεια της παράστασης, αλλά και προσαρμόζοντας το ρυθμό ανάλογα με τη σκηνή, η Νάντια κατόρθωσε να σηκώσει επάξια το βάρος του ρόλου! Σε καμιά περίπτωση δε στηρίχθηκε στη δεδομένη λαμπερή εμφάνιση και τη φυσική ομορφιά της, αλλά η αγγελική φωνή της απογείωσε το ρόλο! Για τις κακιές γλώσσες, που την αμφισβητούσαν, ανταποκρίθηκε άψογα και στο υποκριτικό κομμάτι εκπέμποντας τη συγκίνηση και το δυναμισμό αυτής της μοναδικής γυναίκας προσαρμοσμένα στη σωστή δόση και τις κατάλληλες στιγμές από την αρχή, με την Εβίτα ένα ταπεινό μεν, αλλά φιλόδοξο κορίτσι της επαρχίας μέχρι το τέλος με το θάνατό της, που έχανε σταδιακά τη λάμψη της λόγω της ασθένειάς της.

Φυσικά το όλο εγχείρημα θα είχε πέσει στο κενό, αν και οι υπόλοιποι ηθοποιοί δεν είχαν ανταποκριθεί επάξια στο ρόλο τους! Ο Αιμίλιος Σταματάκης ήταν ένας εκρηκτικός Τσε, που με τις εμβόλιμες εμφανίσεις του στη σκηνή συνετέλεσε σημαντικά στη συνοχή της παράστασης συνολικά, υπερθεματίζοντας όλα τα νευραλγικά στάδια της πορείας της Εβίτα. Με καθαρή και δυνατή φωνή έβαλε το δικό του λιθαράκι στο τελικό αποτέλεσμα! Το ίδιο έκανε, βέβαια και ο βαρύτονος Μιχάλης Ψύρρας, που επωμίσθηκε το βάρος του εξίσου σημαντικού ρόλου του στρατηγού Juan Peron. Έδεσε άψογα με τη συμπρωταγωνίστριά του, πείθοντας ως ο στρατηγός, που ναι μεν ερωτεύτηκε αυτή τη μοναδική γυναίκα, αλλά είχε και τις αρχικές αναστολές του ως προς την κατάκτηση της εξουσίας αρχικά και αργότερα τις αμφιβολίες του για να δώσει το αξίωμα της Αντιπροέδρου στη δυναμική σύζυγό του πλέον! Φυσικά διατυπώνεται διακριτικά μεν, αλλά καθαρά και διόλου προσβλητικά, ότι πίσω από έναν επιτυχημένο άνδρα κρύβεται πολλές φορές μια δυναμική γυναίκα! Πόσο μάλλον αν αυτή είναι η φιλόδοξη Εβίτα, η οποία αρχικά είχε όνειρο μια λαμπερής ζωής στο Μπουένος Άιρες στο πλευρό ενός ισχυρού και αναγνωρίσιμου άνδρα! Χρησιμοποίησε τη γοητεία και τον ερωτισμό της, για να πετύχει το στόχο αυτό! Βλέπουμε τη σκληρότητά της παραγκωνίζοντας την ερωμένη του Περόν, την οποία ερμήνευσε άψογα η Μαρία Δελετζέ! Η Μαρία έδειξε την απελπισία και τον πόνο, που εκδιώκεται από το κρεβάτι στου στρατηγού. Η απόγνωση του τι θα απογίνει, το κλάμα και το παράπονο αποτυπώθηκαν γλαφυρά και σκηνοθετικά με την αντιδιαστολή της αδίστακτης Εβίτα να κατευθύνεται στην κρεβατοκάμαρα του Περόν διώχνοντας την ερωμένη, που δείχνει την αφέλεια και την παιδικότητά της ίσως κρατώντας ένα αρκουδάκι μαζί με τη βαλίτσα των υπαρχόντων της φεύγοντας!

Το μεγαλείο της σκηνοθετικής προσέγγισης φάνηκε και σε άλλα σημεία του μιούζικαλ. Οι στρατιώτες παρουσιάζονται ως μαριονέτες με παντελή έλλειψη πρωτοβουλιών, που συχνά αλληλοεξοντώνται! Πόσο δυνατή είναι και η εικόνα να συγκεντρώνει η Εβίτα τα κοσμήματα και τα ακριβά ρούχα από τις επικρίτριές της, τις κυρίες της καλής κοινωνίας, οι οποίες ποτέ δεν την αποδέχθηκαν και της κόλλησαν την ταμπέλα της θεατρίνας, που έπρεπε να παίζει το συγκεκριμένο κλισέ ρόλο της, της ερωμένης χωρίς περαιτέρω ανάληψη πρωτοβουλιών! Έτσι, βλέπουμε να γδύνονται από τα λαμπερά τους κουστούμια και να αποθέτουν τα πλούτη τους σε ένα καλάθι, ώστε μετά να μοιραστούν από την Εβίτα. Το αβίαστο του διαμοιρασμού του πλούτου στους μη έχοντες διακρίνεται από την προτροπή της να γράψουν απλά ένα χαρτί με τις επιθυμίες τους, να το πετάξουν στον αέρα και αυτό είναι όλο! Ωραίος συμβολισμός του δόγματος "δώστα όλα", που φυσικά στην πραγματικότητα έγινε μέσα από το ομώνυμο Ίδρυμα, έργο της Εβίτα Περόν! Ο Ίαν Στρατής ήταν επίσης σωστός και ισορροπημένος στο ρόλο του προέδρου του Ιδρύματος. Οι χορογραφίες εκτελέστηκαν άψογα από όλους τους ηθοποιούς, πράγμα άθλος για τόσα πολλά άτομα ταυτόχρονα στη σκηνή!

Η απόδοση του κειμένου από το Γεράσιμο Ευαγγελάτο ήταν καλή, ώστε να μη χάνεται η ουσία του έργου και να είναι προσιτή και κατανοητή στο κοινό! Έτσι, η χρήση κάποιων υβριστικών λέξεων (π.χ. τσουλί) ή μερικών αργκό ( π.χ. κονέ) ίσως ξένισε ή σόκαρε μερικούς θεατές, αλλά στην πραγματικότητα βοήθησε στην κατεύθυνση να "ζήσει" το κοινό την παράσταση και να συμμετέχει νοερά σ'αυτή. Αρκετά καλά προσαρμόστηκαν οι ελληνικοί στίχοι στα γνωστά τραγούδια του Webber διατηρώντας σχεδόν ακέραια την αρχική τους αίγλη, μελωδικότητα και ευαισθησία. Η μουσική επένδυση ήταν κορυφαία και επιβλητική, όπως ακριβώς αρμόζει σε μια τέτοια παραγωγή υψηλών προδιαγραφών, αποδεικνύοντας, ότι ο Αλέξης Πρίφτης δεν άφησε τίποτα στην τύχη, αλλά πρόσεξε κάθε λεπτομέρεια για το βασικό αυτό πυλώνα, στον οποίο στηρίζεται μεγάλο μέρος της επιτυχίας του έργου. Συγκινητική ήταν η συμμετοχή της δεκαμελούς παιδικής χορωδίας, που αναπαριστούσε τα ορφανά της Αργεντινής, τα οποία βρήκαν τον προστάτη τους στο πρόσωπο της "Santa Evita"! Σωστές ήταν και οι ενδυματολογικές επιλογές, που είχαν την ενδεδειγμένη ποσότητα λάμψης, ώστε να μην επισκιάζουν την ουσία του μιούζικαλ, αλλά και να αποτυπώνουν με ακρίβεια την κοινωνική διαστρωμάτωση.

Τα μελανά σημεία εστιάζονται καθαρά σε τεχνικά θέματα, που αφορούν το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Ο ήχος δεν ήταν πολύ καθαρός και παρουσίαζε ενίοτε μικρές παραμορφώσεις, με αποτέλεσμα να μην ακούγονται καθαρά οι διάλογοι κάποιων ηθοποιών ή η μουσική να τους καλύπτει. Επίσης, η έλλειψη επαρκούς κλιματισμού δυσχέραινε την παρακολούθηση της παράστασης. Ελπίζουμε, ότι αυτά τα προβλήματα ήταν αποκλειστικά "ασθένειες της πρεμιέρας" και θα διορθωθούν τις δύο επόμενες μέρες. Στον αντίποδα, αξίζει να αναφέρουμε, ότι δεν έγινε καμία έκπτωση στα σκηνικά του μιούζικαλ, τα οποία μεταφέρθηκαν αυτούσια από την παραγωγή στη Θεσσαλονίκη, ακριβώς όπως στον Πειραιά. 

Συμπερασματικά, η "Εβίτα" είναι ένα μιούζικαλ υψηλών προδιαγραφών, άκρως εντυπωσιακό, που λόγω της αρτιότητας και του εναρμονισμού όλων των συντελεστών επί σκηνής, όχι μόνο δεν κουράζει, αλλά και συνεπαίρνει το θεατή! Στον περιορισμένο χρόνο σκιαγραφείται η εμβληματική γυναίκα, που έγραψε ιστορία στη σύγχρονη Αργεντινή και έμεινε στις καρδιές του λαού της, αλλά και όσων παρακολούθησαν την παράσταση τελικά! Είναι βέβαιο, ότι θα φύγετε με τις εικόνες αυτού του σημαντικού κομματιού της ιστορίας να σας συνοδεύουν για πολλή ώρα εκτός αίθουσας!

Βαθμολογία από τα "Παραλιακά" 8/10



ΕΒΙΤΑ
Παίζουν: Νάντια Μπουλέ, Αιμιλιανός Σταματάκης, Μιχάλης Ψύρρας, Άλεξ Οικονόμου, Μαρία Δελετζέ, Ίαν Στρατής, Άρης Πλασκασοβίτης, Έλενα Βακάλη, Ανδρέας Βούλγαρης, Γιώργος Βούντας, Ίρις Γουργιώτου, Πέτρος Ιωάννου, Ντένια Λεβέντη, Στέφανι Μακαρίτη, Πάνος Μαλακός, Πάνος Μαλικούρτης, Γιάννης Μανιατόπουλος, Σταύρος Μαρκάλας, Νία Μπαλάφα, Σταύρος Μπέκας, Αγγέλα Σιδηροπούλου, Κατερίνα Σούσουλα, Aγγελική Τρομπούκη, Εύα Τσάχρα. Συμμετέχει: 10μελής παιδική χορωδία. Τη μουσική της παράστασης ερμηνεύει ζωντανά η Majestic Symphonic Orchestra.


Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
ΑΙΘΟΥΣΑ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Μ1
25ης Μαρτίου και Παραλία
Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο: 2310895938-9.

Ημερομηνίες και ώρες παραστάσεων: 31 Μαΐου, 1 και 2 Ιουνίου 2017 στις 21:00

Διάρκεια παράστασης: 150 λεπτά (με διάλειμμα 15')

Τιμές εισιτηρίων: διακεκριμένη και Α΄ ζώνη: 30 ευρώ, Β΄ ζώνη: 25 ευρώ, Γ΄ ζώνη: 20 ευρώ, Δ΄ ζώνη: κανονικό 15 ευρώ, φοιτητικό - παιδικό - ανέργων - ΑΜΕΑ: 10 ευρώ, Ε΄ ζώνη (μειωμένης ορατότητας) κανονικό: 10 ευρώ.

Προπώληση εισιτηρίων: ταμεία Μεγάρου, εκδοτήρια πλατείας Αριστοτέλους, ηλεκτρονικά: tch.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια: