INFO BANNER

ΤΑ "ΠΑΡΑΛΙΑΚΑ" ΠΙΟ ΕΛΚΥΣΤΙΚΑ ΣΥΝΤΟΜΑ! ΝΕΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2017! ΕΥΚΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΟΗΓΗΣΗ! ΔΙΑΒΑΣΤΕ Ο,ΤΙ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝΕΤΑ!

Παρασκευή, 11 Νοεμβρίου 2016

ΚΡΙΤΙΚΗ: "ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΟ" ΜΕ ΤΗ ΧΑΡΟΥΛΑ ΑΛΕΞΙΟΥ




Η Θεσσαλονίκη έχει τη χαρά να φιλοξενεί την αγαπημένη Χαρούλα Αλεξίου και το "Χειρόγραφό" της. Μια καταξιωμένη καλλιτέχνις δε χρειάζεται φυσικά συστάσεις. Η φωνή της είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με πολλές στιγμές του ελληνικού τραγουδιού σε μια πορεία ετών και η αισθαντική χροιά της χαραγμένη στην ψυχή μας. Αν όλα αυτά αγαπήσαμε μια ολόκληρη ζωή στη Χαρούλα Αλεξίου, προσερχόμενοι στο Μέγαρο Μουσικής ανακαλύπτουμε μια άλλη πιο θεατρική, εξομολογητική πλευρά της, που θα μας κάνει να τη λατρέψουμε! Το "Χειρόγραφο" προήλθε από κείμενα γραμμένα από την ίδια, που σταχυολογήθηκαν με την εμπειρία του Γιώργου Νανούρη, ο οποίος σκηνοθέτησε μια μουσικοθεατρική παράσταση με σωστές αναλογίες του δραματικού, μουσικού και αυτοβιογραφικού στοιχείου, χωρίς να κουράζει το θεατή, ενώ παράλληλα τον αγγίζει συναισθηματικά. Από τα πρώτα λεπτά αντιλαμβάνεται κανείς το ύφος όσων πρόκειται να παρακολουθήσει. Η Χάρις εμφανίζεται στη σκηνή με μοναδικό φωτισμό το τάμπλετ, που κρατάει στα χέρια της. Η υποβλητική ατμόσφαιρα εντείνεται με τη χρήση τεχνητού καπνού. Χωρίς φανφάρες, με ατμοσφαιρικούς φωτισμούς ακόμη και ενός προβολέα κατά διαστήματα, η Χαρούλα αρχίζει την κατάθεση ψυχής προς το κοινό. Ξεκινάει από τη Θήβα, το μέρος, που γεννήθηκε η Χαρίκλεια Ρούπακα το 1950. Οι εικόνες από την οικογένεια, την παιδική της ηλικία, τους έρωτες, τη δουλειά ζωντανεύουν μέσα από μια αφήγηση τόσο γλαφυρή και άμεση, που γίνεται οικεία. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στους γονείς της. Είναι μια βραδιά, που η Χαρούλα έρχεται σα φίλη μας να μας ανοίξει την ψυχή της, να μας πει τις προσωπικές της ιστορίες και σκέψεις, που είχε κατά καιρούς καταγράψει σε διάσπαρτα χειρόγραφα κείμενά της. Όλη η πορεία ζωής από τη Χαρίκλεια Ρούπακα στη Χαρούλα Αλεξίου εκτυλίσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Η αφήγηση δεν κουράζει, δεν είναι βαρετή. Ο λυρισμός της Αλεξίου δίνει μια άλλη γοητεία στις περιγραφές. Τα κείμενα έχουν την απαραίτητη αυθεντικότητα, γιατί απλούστατα δεν είναι επιτηδευμένα, ούτε γραμμένα από κάποιο μεγάλο συγγραφέα, αλλά από την υποφαινόμενη. Τα συναισθήματα, τα όνειρα, οι μνήμες της ξεδιπλώνονται πάνω στη σκηνή και πολλές φορές συνδέονται και με τραγούδια, που απολαμβάνουμε επί σκηνής. Ερμηνεύει το "παπάκι" και ταυτιζόμαστε με τον ψυχισμό της. Δε χρειάστηκαν πολλά. Πέρα από το λιτό σκηνικό, τρεις μουσικοί αρκούν. Ο Παναγιώτης Τσεβάς στο ακορντεόν και το πιάνο, ο Άρης Ζέρβας στο βιολοντσέλο και ο Γιώργος Λιμάκης στην κιθάρα, την οποία κάποια στιγμή η Χαρούλα θα πάρει στα δικά της χέρια και θα την κάνει να "κελαηδήσει" με τη φωνή της. Η ίδια έχει ένα ακόμη σημαντικό χαρακτηριστικό, που δείχνει τη συναισθηματική της ωριμότητα, ευφυΐα αλλά και που διευρύνει το δίαυλο επικοινωνίας με το κοινό: τον αυτοσαρκασμό! Δε διστάζει να ξεστομίσει με αφοπλιστική ειλικρίνεια, ότι δεν είναι πλέον η τριαντάχρονη με τη φωνή καμπάνα, ούτε διστάζει να αναφερθεί στις δίαιτες και την ψυχοθεραπεία, που έκανε κατά καιρούς! Τα παρουσιάζει μάλιστα με τέτοιο χιούμορ, που εκείνη την ώρα νιώθουμε τόσο κοντά της, ώστε να της κάνουμε  μια ζεστή αγκαλιά, να της δώσουμε "ένα φιλί", αν μπορούσαμε κι ας μην "έχει πανσέληνο απόψε"! Έτσι, η Χαρούλα εκπέμπει ειλικρίνεια, ευθύτητα, μαγκιά, αν θέλετε και συγκίνηση! Η παντελής έλλειψη έπαρσης, που θα μπορούσε κάλλιστα να έχει ως καταξιωμένη καλλιτέχνις, μας κερδίζει όλους! Η συγκίνηση παραμένει έκδηλη σε όλη την παράσταση, γιατί δεν υπάρχει κανένας απολύτως υπερτονισμός στο δράμα και τη θλίψη, οπότε η τελική αίσθηση είναι σαφώς ισορροπημένη. Ο Γιώργος Νανούρης ξέρει, ότι η Χαρούλα δε χρειάζεται υπερβολές ούτε στο κείμενο, ούτε στο σκηνικό. Η υποβλητική φωνή της, τα καλογραμμένα κείμενα, απλοί, ατμοσφαιρικοί φωτισμοί και οι τρεις μουσικοί φτάνουν με το παραπάνω! Το "Χειρόγραφο" εξάλλου δεν είναι σόου επίδειξης της Χαρούλας! Είναι μια σκιαγράφηση του ψυχισμού της, που κάνει αποφεύγοντας το σκόπελο του μελό. Πολλές φορές θα γελάσετε και ακόμα περισσότερες θα συγκινηθείτε μαθαίνοντας στοιχεία για τη ζωή της. Ας μην ξεχνάμε, ότι πολλά από τα τραγούδια, που έγραψε και τραγουδάει κατά τη διάρκεια της παράστασης είναι απόσταγμα των βιωμάτων της! Μην παραξευνευθείτε, λοιπόν, αν τα σιγοτραγουδήσετε μαζί της, ίσως με μάτια ενίοτε βουρκωμένα! Η συγκίνηση είναι διάχυτη, αλλά απελευθερώνει! Η Χαρούλα δεν είναι η ντίβα! Είναι η γυναίκα, που θαυμάζουμε, αλλά παράλληλα και προσιτή και έτσι γίνεται γίνεται πιο αγαπητή, γιατί εκτιμούμε την ανθρώπινη πλευρά της, γιατί ξεγυμνώθηκε ψυχικά μπροστά σε όλους! Εκτός από τη μοναδική της φωνή, που μας συντροφεύει χρόνια τώρα, η Χαρούλα Αλεξίου γίνεται και μια άριστη ηθοποιός, που με εργαλείο τους χρωματισμούς της φωνής και τη σκηνοθετική απλότητα του Γιώργου Νανούρη μας καθηλώνει για μιάμιση ώρα, χωρίς να πλήξουμε ούτε λεπτό! Μοναδική ένσταση είναι η υπερβολική χρήση του τεχνητού καπνού. Μια κυρία αναγκάστηκε να απομακρυνθεί από την αίθουσα, γιατί δυσκολευόταν να αναπνεύσει! Όλο το στήσιμο είναι τόσο υποβλητικό, που οι τόσοι καπνοί είναι περιττοί, αν όχι και επιβαρυντικοί ως προς το τελικό αποτέλεσμα! Αν μεγαλώσατε κι εσείς με τις μελωδίες της Χαρούλας, δεν πρέπει να χάσετε αυτή την κατάθεση ψυχής! Ευτυχώς δόθηκε μια παράταση ως τις 20 Νοεμβρίου, αφού 8 εμφανίσεις δεν είναι αρκετές! Έτσι, προστέθηκαν οι 16-19/11 (Τετάρτη - Σάββατο) στις 21:00 και η Κυριακή 20/11 στις 19:00, πάντα στην αίθουσα "Αιμίλιος Ριάδης" Μ2 του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Στο www.ticketservices.gr μπορείτε να αγοράσετε τα εισιτήριά σας ηλεκτρονικά, αλλιώς απευθυνθείτε στο Μέγαρο στο τηλέφωνο 2310895938-9 ή στο εκδοτήριο της πλατείας Αριστοτέλους. Μην επαναπαύεστε, ωστόσο! Προλάβετε πριν εξαντληθούν οι θέσεις και για τις νέες ημερομηνίες! Τα "Παραλιακά" βαθμολογούν αυτή τη μοναδική μουσικοθεατρική παράσταση με 9,7/10....

"Χειρόγραφο"
Κείμενο-ερμηνεία: Χάρις Αλεξίου
Σκηνοθεσία:  Γιώργος Νανούρης
Μουσικοί:  Παναγιώτης Τσεβάς (ακορντεόν, πιάνο), Γιώργος Λιμάκης ( κιθάρα) και Άρης Ζέρβας (βιολοντσέλο)
Σκηνικά: Δήμητρα Σπυρίδωνος
Φωτισμοί: Σοφία Αλεξιάδου
Ήχος: Μανώλης Ολλανδέζος







Δεν υπάρχουν σχόλια: